.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واعظی تخصصی درعرصه مخابرات عصرجدید ندارد

شمال نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه واعظی یک شخصیت سیاسی است گفت: تخصص 7 ساله دوران انقلاب واعظی در عرصه مخابرات هیچ تناسبی با فناوری مربوط به مخابرات عصر حاضر ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت، علی اصغر زارعی در نشست علنی امروز (سه شنبه 22 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در مخالفت با محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واعظی حدود 7 سال از سال 55 تا 68 در مخابرات حضور داشته گفت:‌ وی از سال 1365 تا 1392 یعنی 27 سال در مسائل سیاسی و روابط بین الملل فعال بوده است بنابراین 7 سال تجربه وی در عرصه مخابرات و تا مقطع کارشناسی در همین بحث و تحصیلات تکمیلی در علوم سیاسی کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصص 7 ساله واعظی در بحث مخابرات و میزان تحصیلات وی در این امر اساسا کافی نیست افزود:‌ آشنایی اولیه وی با بحث مخابرات آن هم در شرایط امروز کارآمدی در عرصه مدیریت عالی این صنعت ندارد.

وی با اشاره به تفاوت صنعت مخابرات از قبل از انقلاب تا کنون گفت: رادیوهای بزرگ سال های قبل از انقلاب به کیف های کوچکی تبدیل شده اند که همان مأموریت دستگاه های بزرگ را انجام می دهند اما مبانی آنها با گذشته قابل مقایسه نیست امروز نسل هایی از کامپیوترها و PCهایی با سرعت بالا وجود دارند که در زمان انقلاب و قبل از آن اندکی از آنها نیز مشاهده نمی شد و دانش طراحی آنها نیز با کامپیوترهای موجود در قبل از انقلاب متفاوت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بحث های مربوط به امنیت مخابرات از جمله مسائل مهم مطرح در عصر فعلی است که باید به طور جدی در عرصه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال شود ادامه داد:‌ مخابرات فضایی، ماهواره و دیگر پیشرفت های موجود در این صنعت در گذشته وجود نداشته و نمی توانیم با معلومات گذشته آن را اداره کنیم.

زارعی با بیان اینکه واعظی از نظر تجربه نیز در عرصه مخابرات فاقد ویژگی های یک وزیر است افزود:‌ بعید می دانم که وی 4 کارخانه مخابراتی را از نزدیک بازدید کرده و با مدیران آن نیز آشنایی داشته باشد و در تماس های برخی از مدیران صنایع با ما در روزهای گذشته متوجه گله مندی آنها شدیم که می گفتند چرا با وجود برخی از افراد مسلط و حرفه ای در عرصه مخابرات جدید باید به تربیت نیرو و تحصیل آنها بی اعتنا بوده و به افرادی بدون سابقه در عرصه مخابرات عصر جدید را سر کار آوریم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور فارغ التحصیلان زیادی تا سطوح تحصیلات تکمیلی در عرصه مخابرات وجود دارند و تعداد قابل توجهی از آنها در این عرصه مشغولند ادامه داد: در حال حاضر افراد شناخته شده ای در بعد تجارت و دولت الکترونیک وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در عرصه الکترونیک دانش های نسبتاً جدیدی وجود دارد که در عرصه دنیا مطرح است گفت: کسانی که توانستند علم خود راارتقاء دهند دانش دولت الکترونیک را پیاده کردند و من فکر می کنم واعظی نسبت به این مسائل کاملاً بیگانه است.

این مخالف وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دو صفحه آخر برنامه ارائه شده توسط واعظی عمدتاً تحلیل شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات  رانشان داده و سیاست های کلان را مطرح می کند و در دو صفحه آخر تنها یک سری عناوین و برنامه گفته شده است توضیح داد: براساس جداول برنامه ها از سال 2007 برخی از شاخص ها تفاوت های قابل توجهی با گذشته دارد یعنی اگر شاخص توسعه ICT  را با دنیا و منطقه مقایسه کنیم متوجه می شویم که در سال 2002  ، 93/1 و در سال 2007، 94/2 بوده که این شاخص به همین ترتیب ادامه یافته است و از سال 86 این شاخص ها  اصلاح و ارتقاء یافته است.

زارعی با بیان اینکه یکی از عوامل ارتقاء شاخص ها در بحث ارتباطات منصوب کردن مدیرانی متخصص در وزارت ارتباطات بود توضیح داد:‌ می توان وزیری که در عرصه فعالیت خود تسلط نداشته و مبانی را کامل نمی داند در رأی وزارتخانه منصوب و عمده کارها را به کارشناسان واگذار کرد اما این شاخص ها نشان می دهد که مدیران عالی هر چقدر درست انتخاب شوند باعث رشد و اصلاح شاخص های توسعه خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز در کشور بازارهای مصرف داخلی تجهیزات الکترونیک و مخابرات عمدتاً بازار مصرفی برای تولیدات کشورهای خارجی است گفت: هر زمانی که وزرای ما وزارتخانه ای را به عنوان حاکمیت مدیریت کردند تولید داخلی در این عرصه تقویت شده است که هم تولیدکنندگان داخلی راضی بودند و هم توانستیم ارتباط دانشگاه و صنعت رادر این عرصه ارتقاء دهیم.

زارعی با بیان اینکه امروز زیرساخت های مخابراتی کشور وابسته به برخی تجهیزات خارجی هستند حتی اگر همه زیرساخت ها را نگوییم در برخی تجهیزات این وابستگی وجود دارد ادامه داد:‌ واعظی حتی به بازارهای مرتبط با این عرصه نیز آشنایی ندارد بلکه وی به مسائل سیاسی دنیا و منطقه مسلط است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در فضای مجازی مطرح شده بود که واعظی تصدی وزارت امور خارجه را بر عهده خواهد گرفت گفت:‌ معرفی وی به عنوان وزیر ارتباطات هم برای خودش و هم برای جامعه متخصصین تعجب برانگیز بود واگر برنامه وی را نیز نگاه کنیم می بینیم که تنها به چند جمله مطرح شده در برنامه پنجم اشاره شده است در صورتی که در برنامه وزیر برنامه اجرایی باید اعلام شود که این امر را ناشی از عدم تخصص وی در عرصه مخابرات می دانیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در عرصه مخابرات تصریح کرد:‌ امروز در بحث خصوصی سازی مخابرات اقداماتی انجام شده است که به همراه آن سرمایه گذاری و توسعه مخابرات در کشور کاهش یافته که مسئولیت حل آن نیز با مدیریت کلان کشور در وزارتخانه است که باید در برنامه خود به راهکارهای حل این مشکل اشاره می کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو صنایع با درآمدزایی بالاست ادامه داد:‌ باید شاهد توسعه هر چه بیشتر در این عرصه در داخل کشور باشیم.

زارعی با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری در زیرساخت های مربوط به مخابرات از جمله مشکلات موجود است ادامه داد:‌ یکی از مطالبات ملی مربوط به هجمه های اینترنت و وابستگی به خارج است که در برنامه واعظی راهکاری برای حل آن مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه بحث فضای مجازی آنقدر مهم بود که شورایی به نام شورای عالی فضای مجازی اعلام شد گفت:‌ در برنامه دکتر واعظی اساسا ورودی به این عرصه مشاهده نمی کنیم در صورتی که به عنوان یکی از وظایف به شمار می رود زیرا مرکز ملی فضای مجازی باید هم تراز با شورای عالی امنیت ملی در بحث کلان کشور درباره مسائل مربوط به اینترنت و فضای مجازی نظارت داشته باشد که این مسئله در برنامه آقای واعظی نادیده گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه انتخاب بعضی افراد متخصص به عنوان معاونین وزیر ارتباطات برای جبران ضعف مدیریتی درست نیست تصریح کرد:‌ وزیر باید از نظر تجربه، تخصص و تبحر کافی داشته باشد و این در حالی است که آقای واعظی یک فرد سیاسی است و در عرصه اجتماعی و بین المللی غرب نقطه نظراتی داشته و وی باید مواضع خود را در خصوص حوادث سال 88  به طور شفاف برای ما مطرح کند./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.